Page 399 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 399

Po udzieleniu przez ucznia odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania należy odbyć z nim rozmowę,
w czasie której należy sprawdzić i omówić poprawność udzielonych odpowiedzi, a także zatwierdzić
zaproponowany przez niego (lub grupę uczniów) plan czynności. Jeśli warunki techniczne pracowni
szkolnej nie pozwolą na wykonanie zaplanowanych przez ucznia (grupę uczniów) czynności lub okaże
się, że w prostszy sposób można zrealizować zadanie – należy przekonać ucznia (grupę uczniów), aby
przyjął (aby grupa uczniów przyjęła) inne rozwiązanie - korzystniejsze i możliwe do wykonania. (za A.

Brejnakiem)
Faza IV – wykonanie
Po uzgodnieniu z uczniem (grupą uczniów) kolejności czynności i warunków wykonania ćwiczenia
można zezwolić na przystąpienie do realizacji poszczególnych etapów. (za A. Brejnakiem)
Faza V – sprawdzenie

                Kryteria oceny           Samoocena    Ocena grupy      Ocena     RAZEM
                                         (1 – 5 pkt)   (1 – 5 pkt)
Czy wybrano odpowiedni przyrząd do                                  nauczyciela
                                                                    (1 – 5 pkt)
prowadzonej obserwacji?
Czy wybrane powiększenie pozwoliło na
szczegółową obserwację obiektu?
Czy istnieje dokładniejsza metoda

dokumentowania obserwowanych
obiektów?
Czy wybrano właściwą metodę

dokumentowania prowadzonych

obserwacji?
Czy wybrana forma prezentacji wyników
pracy podobała się innym?
Czy preparat został wykonany z należytą
dokładnością i starannością?
Czy właściwie przygotowano mikroskop

do obserwacji?

Czy poprawnie wykonano preparat

mikroskopowy?
Czy pracę wykonano zgodnie
z początkowymi założeniami?

                                                      Maksymalna liczba punktów: 135

Na podstawie łącznej liczby punktów zebranej w tabeli nauczyciel wystawia ocenę końcową
według następującej skali:
135 – 131 pkt. cel
130 – 121 pkt. bdb
120 – 94 pkt. db
93 – 68 pkt. dst
67 – 41 pkt. dop
40 – 0 pkt. ndst
   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404