Page 403 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 403
Z jakich programów komputerowych możesz skorzystać przy poszukiwaniu i opracowaniu
informacji na temat możliwości zagospodarowania odpadów?
W jakim programie wykonasz prezentację multimedialną na temat „Rady na odpady?”
W jakiej formie zaprezentujesz efekty swojej pracy?
Jak rozpowszechnisz końcowy produkt swojej pracy?
Faza III – ustalanie
Po udzieleniu przez ucznia odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania należy odbyć z nim rozmowę, w
czasie której warto sprawdzić i omówić poprawność udzielonych odpowiedzi, a także zatwierdzić
zaproponowany przez niego (lub grupę uczniów) plan czynności. Jeśli warunki techniczne pracowni
szkolnej nie pozwolą na wykonanie zaplanowanych przez ucznia (grupę uczniów) czynności lub okaże
się, że w prostszy sposób można zrealizować zadanie – należy przekonać ucznia (grupę uczniów), aby
przyjął (aby grupa uczniów przyjęła) inne rozwiązanie - korzystniejsze i możliwe do wykonania. (za A.
Brejnakiem)
Faza IV – wykonanie
Po uzgodnieniu z uczniem (grupą uczniów) kolejności czynności i warunków wykonania ćwiczenia
można zezwolić na przystąpienie do realizacji poszczególnych etapów. (za A. Brejnakiem)
Należy podczas realizacji tego zadania uwzględnić zajęcia na legalnym wysypisku odpadów oraz
przeprowadzenie monitoringu w ramach zajęć terenowych „dzikich składowisk” w miejscu zamieszkania.
Faza V – sprawdzenie
Kryteria oceny Samoocena Ocena Ocena RAZEM
(1 – 5 pkt)
Czy znasz metody likwidacji odpadów grupy nauczyciela
oraz wady i zalety poszczególnych z nich? (1 – 5 pkt) (1 – 5 pkt)
Czy materiały zostały odpowiednio
dobrane do wykonania doświadczenia
określającego wpływ dzikich wysypisk
odpadów na środowisko?
Czy poprawnie wykonano i
udokumentowano doświadczenie?
Czy prawidłowo wykorzystano informacje
zdobyte na zajęciach na składowisku
odpadów?
Czy odpowiednio udokumentowano
wyniki doświadczeń, dane z monitoringu
dzikich składowisk odpadów?
Czy użyłeś prawidłowych jednostek do
wyrażenia wielkości, objętości i ilości
odpadów składowanych na
zorganizowanym i dzikim wysypisku?
Czy potrafisz prawidłowo segregować
odpady?
Czy potrafisz obliczyć koszty wywozu
śmieci oraz zyski ze sprzedaży surowców
wtórnych?
Czy wybrana forma prezentacji wyników
pracy podobała się innym?