Page 403 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 403

 Z jakich programów komputerowych możesz skorzystać przy poszukiwaniu i opracowaniu
     informacji na temat możliwości zagospodarowania odpadów?

 W jakim programie wykonasz prezentację multimedialną na temat „Rady na odpady?”

 W jakiej formie zaprezentujesz efekty swojej pracy?

 Jak rozpowszechnisz końcowy produkt swojej pracy?
Faza III – ustalanie
Po udzieleniu przez ucznia odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania należy odbyć z nim rozmowę, w
czasie której warto sprawdzić i omówić poprawność udzielonych odpowiedzi, a także zatwierdzić

zaproponowany przez niego (lub grupę uczniów) plan czynności. Jeśli warunki techniczne pracowni

szkolnej nie pozwolą na wykonanie zaplanowanych przez ucznia (grupę uczniów) czynności lub okaże
się, że w prostszy sposób można zrealizować zadanie – należy przekonać ucznia (grupę uczniów), aby

przyjął (aby grupa uczniów przyjęła) inne rozwiązanie - korzystniejsze i możliwe do wykonania. (za A.

Brejnakiem)
Faza IV – wykonanie
Po uzgodnieniu z uczniem (grupą uczniów) kolejności czynności i warunków wykonania ćwiczenia

można zezwolić na przystąpienie do realizacji poszczególnych etapów. (za A. Brejnakiem)
Należy podczas realizacji tego zadania uwzględnić zajęcia na legalnym wysypisku odpadów oraz

przeprowadzenie monitoringu w ramach zajęć terenowych „dzikich składowisk” w miejscu zamieszkania.

Faza V – sprawdzenie

Kryteria oceny                             Samoocena    Ocena        Ocena         RAZEM
                                           (1 – 5 pkt)
Czy znasz metody likwidacji odpadów                     grupy        nauczyciela
oraz wady i zalety poszczególnych z nich?               (1 – 5 pkt)  (1 – 5 pkt)
Czy materiały zostały odpowiednio
dobrane do wykonania doświadczenia
określającego wpływ dzikich wysypisk
odpadów na środowisko?

Czy poprawnie wykonano i
udokumentowano doświadczenie?
Czy prawidłowo wykorzystano informacje
zdobyte na zajęciach na składowisku
odpadów?

Czy odpowiednio udokumentowano
wyniki doświadczeń, dane z monitoringu
dzikich składowisk odpadów?
Czy użyłeś prawidłowych jednostek do
wyrażenia wielkości, objętości i ilości
odpadów składowanych na

zorganizowanym i dzikim wysypisku?
Czy potrafisz prawidłowo segregować

odpady?
Czy potrafisz obliczyć koszty wywozu
śmieci oraz zyski ze sprzedaży surowców
wtórnych?
Czy wybrana forma prezentacji wyników
pracy podobała się innym?
   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408