Page 392 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 392
podaje progowe temperatury topnienia i krzepnięcia,
wyszukuje informacje na temat wpływu ciśnienia atmosferycznego na temperaturę topnienia
i krzepnięcia wody,
wymienia co najmniej 5 właściwości fizycznych wody,
wymienia co najmniej 5 właściwości fizycznych lodu,
odczytuje liczby całkowite z otrzymanych pomiarów termometrem lub interfejsem,
porównuje różnicowo liczby całkowite,
wykonuje działania na liczbach całkowitych,
rozwiązuje typowe zadania tekstowe związane z temperaturą,
układa proste zadania tekstowe do podanych wartości liczbowych,
wyszukuje, selekcjonuje i gromadzi materiały do realizacji wykonania prezentacji
multimedialnej,
tworzy prezentację multimedialną na temat „Odkrywamy tajemnice wody i lodu”,
podaje przykłady urządzeń z najbliższego otoczenia, w których możliwe jest wykorzystanie
lodu,
określa właściwości materiałów niezbędnych do wykonania lodówki turystycznej,
planuje kolejność działań podczas wykonywania lodówki turystycznej,
podaje 2 przykłady wykorzystania w praktyce wykonanej lodówki,
wykorzystuje komputer do opracowania instrukcji obsługi lodówki turystycznej.
Faza I – informacje
Pytania prowadzące:
W jakich stanach skupienia występuje woda?
Jakie znasz przykłady wody występujące w każdym ze stanów skupienia?
Co to jest krzepnięcie i topnienie?
W jakiej temperaturze woda zamienia się w lód?
W jakiej temperaturze lód zamienia się w wodę?
Czy zawsze temperatura krzepnięcia wody i topnienia lodu jest taka sama? Odpowiedź
uzasadnij.
Jakie urządzenia służą do pomiaru temperatury?
Jakie właściwości fizyczne ma woda?
Jakie właściwości fizyczne ma lód?
Z jakich programów komputerowych możesz skorzystać przy poszukiwaniu i opracowaniu
informacji.
Jakie znasz urządzenia, w których możliwe jest wykorzystanie lodu?
Materiały potrzebne do wykonania zadania praktycznego:
laptop z oprogramowaniem, interfejs Cobra 4 moduł Siła, Przewodność,
termometr, waga,