Page 391 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 391

4.2. Metoda przewodniego tekstu

                                          „Tajemnice wody i lodu?”

Cel główny:
Badanie i porównywanie właściwości fizycznych wody i lodu.
Wykonanie lodówki turystycznej.
Treści kształcenia zajęć interdyscyplinarnych:
Przyroda:
 trzy stany skupienia wody,
 zjawisko topnienia i krzepnięcia wody,
 temperatura topnienia i krzepnięcia (wartości progowe),
 właściwości fizyczne wody w stanie ciekłym i stałym.
Matematyka:
 działania na liczbach całkowitych,
 odczytywanie i porównywanie liczb całkowitych,
 zamiana jednostek stosowanych przy pomiarach temperatury i ciśnienia atmosferycznego,
 układanie i rozwiązywanie typowych zadań tekstowych.
Zajęcia komputerowe:
 wyszukiwanie i wykorzystywanie informacji z różnych źródeł,
 opracowywanie za pomocą komputera prezentacji multimedialnych,
 wykorzystywanie komputera i technologii informacyjno-komunikacyjnych do rozwijania

     swoich zainteresowań.
Zajęcia techniczne:
 urządzenia techniczne w bliższym i dalszym otoczeniu,
 opracowywanie koncepcji rozwiązań problemów technicznych,
 planowanie i realizacja praktycznych działań technicznych,
 sprawne i bezpieczne posługiwanie się sprzętem technicznym.
Formy pracy: praca indywidualna, praca w grupach.
Adresaci projektu: uczniowie klasy IV.
Czas realizacji: 2 – 3 tygodnie.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
 wymienia wszystkie trzy stany skupienia wody,
 podaje po jednym przykładzie stanu skupienia wody w przyrodzie,
 nazywa zjawiska przechodzenia wody ze stanu skupienia ciekłego w stały i odwrotnie,
 bada doświadczalnie zjawisko topnienia i krzepnięcia,
   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396