Page 385 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 385

 odbicia lustrzane na papierze,
 zdjęcia wykonane za pomocą camera obscura,
 kula świetlna,
 pokaz cienia,
 pokaz doświadczalny tworzenia tęczy,
 prezentacje multimedialne:
„Odbicia lustrzane w życiu codziennym”,
„Od camera obscura do współczesnego aparatu fotograficznego”,
 elementy odblaskowe dla uczniów.

                   Projekt „Co się dzieje kiedy topnieje, krzepnie, paruje i skrapla się?”

Adresaci projektu: uczniowie klas VI
Formy i metody pracy: praca grupowa, metoda projektów
Czas realizacji: 3 tygodnie
Cele projektu:
Cel główny: planowe obserwowanie zjawisk fizycznych, analiza wyników obserwacji.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
 określa pojęcie stan skupienia, wymiana ciepła z otoczeniem,
 wymienia co najmniej 3 zjawiska fizyczne związane z wymianą ciepła,
 wymienia czynniki wywołujące topnienie i krzepnięcie (temperatura) oraz parowanie i skraplanie

     (temperatura, ruch powietrza, rodzaj cieczy, wielkość powierzchni),
 wykorzystuje interfejs Cobra 4 moduł Chemia pH i 2x temperatura NiCr-Ni do pomiaru pH,

     potencjału redoks i temperatury,
 doświadczalnie wyznacza temperatury topnienia i krzepnięcia,
 doświadczalnie określa wpływ temperatury na skraplanie i parowanie,
 doświadczalnie określa wpływ ruchu powietrza na skraplanie i parowanie,
 dokonuje pomiaru powierzchni badanych substancji,
 prowadzi obserwacje przemian fizycznych: skraplanie, parowanie, krzepnięcie, topnienie różnych

     substancji,
 zapisuje spostrzeżenia i wnioski z wykonanych doświadczeń,
 odczytuje i zapisuje liczby wielocyfrowe,
 porównuje liczby,
 wykonuje działania na liczbach,
   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390