Page 16 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 16
Kadra zarządzająca projektem
Lider:
Kierownik Projektu: Agnieszka Batóg
Specjalista ds. sprawozdawczości i rozliczeń: Karolina Cioch
Partner:
Specjalista ds. organizacji projektu: Beata Trzpil-Zwierzyk
Ekspert ds. metodologii i ewaluacji: Agnieszka Zaborowska / Tomasz Pysiak
Celem realizacji projektu było zwiększenie efektywności kształcenia w ramach II etatu
edukacyjnego w zakresie przyrody, matematyki, zajęć komputerowych i zajęć technicznych w 50
szkołach podstawowych z województwa świętokrzyskiego i mazowieckiego poprzez opracowanie i
upowszechnienie innowacyjnego programu nauczania interdyscyplinarnego (IPNI).
Cele realizowane były poprzez:
Aktywny udział nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, informatycznych i
technicznych w szkoleniach, w ramach których przeszkoleni zostali w zakresie obsługi zakupionego
w projekcie wyposażenia do prowadzenia zajęć oraz przygotowani do prowadzenia zajęć w oparciu o
IPNI, w tym z wykorzystaniem metod aktywizujących.
Opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu nauczania interdyscyplinarnego (IPNI).
Etapy realizacji projektu:
1. Rekrutacja (VII-XII.2012 r.)
- 50 szkół podstawowych z terenu województwa świętokrzyskiego i mazowieckiego
Szkoły zakwalifikowane do udziału w projekcie:
- 19 szkół podstawowych z województwa mazowieckiego
- 31 szkół podstawowych z województwa świętokrzyskiego
Nauczyciele w projekcie:
- 299 nauczycieli
Uczniowie w projekcie:
- rok szkolny 2013/2014 (klasy IV) – 1945 uczniów
- rok szkolny 2014/2015 (klasy IV i V) – 4079 uczniów
2. Opracowanie IPNI (VIII.2012 r.-II.2013 r.)
analiza podstawy programowej pod kątem wyodrębnienia zagadnień do realizowania w formie
doświadczeń (eksperymentów),
opracowanie części programu nauczania dotyczącego kształcenia w zakresie treści teoretycznych
dla 4 przedmiotów,
opracowanie interdyscyplinarnej (wspólnej dla wszystkich 4 przedmiotów) części programu
nauczania dotyczącego kształcenia w zakresie zagadnień do realizowania w formie
eksperymentów,
opracowanie ramowego scenariusza zajęć zintegrowanych,