Page 16 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 16

Kadra zarządzająca projektem

     Lider:
Kierownik Projektu: Agnieszka Batóg
Specjalista ds. sprawozdawczości i rozliczeń: Karolina Cioch

     Partner:
Specjalista ds. organizacji projektu: Beata Trzpil-Zwierzyk
Ekspert ds. metodologii i ewaluacji: Agnieszka Zaborowska / Tomasz Pysiak

         Celem realizacji projektu było zwiększenie efektywności kształcenia w ramach II etatu
edukacyjnego w zakresie przyrody, matematyki, zajęć komputerowych i zajęć technicznych w 50
szkołach podstawowych z województwa świętokrzyskiego i mazowieckiego poprzez opracowanie i

upowszechnienie innowacyjnego programu nauczania interdyscyplinarnego (IPNI).
Cele realizowane były poprzez:
 Aktywny udział nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, informatycznych i

    technicznych w szkoleniach, w ramach których przeszkoleni zostali w zakresie obsługi zakupionego
    w projekcie wyposażenia do prowadzenia zajęć oraz przygotowani do prowadzenia zajęć w oparciu o
    IPNI, w tym z wykorzystaniem metod aktywizujących.
 Opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu nauczania interdyscyplinarnego (IPNI).

       Etapy realizacji projektu:

    1. Rekrutacja (VII-XII.2012 r.)
    - 50 szkół podstawowych z terenu województwa świętokrzyskiego i mazowieckiego
Szkoły zakwalifikowane do udziału w projekcie:
    - 19 szkół podstawowych z województwa mazowieckiego
    - 31 szkół podstawowych z województwa świętokrzyskiego
Nauczyciele w projekcie:
    - 299 nauczycieli
Uczniowie w projekcie:
    - rok szkolny 2013/2014 (klasy IV) – 1945 uczniów
    - rok szkolny 2014/2015 (klasy IV i V) – 4079 uczniów
    2. Opracowanie IPNI (VIII.2012 r.-II.2013 r.)
    analiza podstawy programowej pod kątem wyodrębnienia zagadnień do realizowania w formie

         doświadczeń (eksperymentów),
    opracowanie części programu nauczania dotyczącego kształcenia w zakresie treści teoretycznych

         dla 4 przedmiotów,
    opracowanie interdyscyplinarnej (wspólnej dla wszystkich 4 przedmiotów) części programu

         nauczania dotyczącego kształcenia w zakresie zagadnień do realizowania w formie
         eksperymentów,
    opracowanie ramowego scenariusza zajęć zintegrowanych,
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21