Page 17 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 17
wstępna ocena programu przez ich potencjalnych użytkowników poprzez badania
kwestionariuszowe na próbie 100 nauczycieli kształcących w 4 przedmiotach (metodą CATI),
recenzja programu,
naniesienie ewentualnych poprawek do IPNI po badaniu nauczycieli i recenzjach.
3. Przygotowanie szkół i nauczycieli do wdrożenia IPNI (X.2012 r.-V.2013 r.)
zakup wyposażenia techniczno-dydaktycznego do prowadzenia eksperymentów (laptopów
i interfejsów z oprogramowaniem),
zakup materiałów koniecznych do przeprowadzenia eksperymentów (np. czujników
pomiarowych),
seminarium dla dyrektorów szkół podstawowych,
przeszkolenie nauczycieli biorących udział w projekcie w zakresie obsługi zakupionego ww.
wyposażenia (2-dniowe warsztaty wyjazdowe),
przeszkolenie nauczycieli - uczestników projektu, celem przygotowania ich do prowadzenia zajęć
w oparciu o IPNI, wykorzystaniem metod aktywizujących. Wypracowane zostały również
scenariusze zajęć.
W ramach realizacji projektu zorganizowano seminarium dla dyrektorów w Radomiu 23-
24.02.2013 r.). Odbyły się również szkolenia z zakresie obsługi zakupionego wyposażenia (Ostrowiec
Św., 12-14.04.2013 r., 19-21.04.2013 r.).
Celem szkoleń dla nauczycieli było przygotowanie do prowadzenia zajęć w oparciu o IPNI, w
tym z wykorzystaniem metody projektów (MP) i metody przewodniego tekstu (MPT), w ramach którego
wypracowano 300 scenariuszy zajęć (Miętne 24-27.05.2013 r., Starachowice 7-10.06.2013 r.).
W ramach tego etapu przeprowadzono trzy dodatkowe szkolenia:
5.10.2013 r., Warszawa, hotel Ursynów
marzec 2014, Ostrowiec Św., ul. Górna, SP nr 8
18.10.2014 r., Warszawa, WYG International
4. Wdrożenie IPNI (IX.2013 r.-VI.2015 r.)
przeprowadzenie testów na wejściu wśród uczniów klas IV rozpoczynających IPNI w 2013/2014
(I rocznik) i opracowanie wyników w skali staninowej (w testach punkt ciężkości położony na
weryfikację umiejętności zastosowania wiedzy w praktyce),
rozpoczęcie i prowadzenie zajęć w zrekrutowanych 50 szkołach, roku szkolnym 2013/2014
wśród uczniów klasy IV,
przeprowadzenie testów na zakończenie klasy IV wśród uczniów szkół podstawowych
i opracowanie ich wyników w skali staninowej,
przeprowadzenie testów na wejściu wśród kolejnych uczniów klas IV rozpoczynających IPNI
w 2014/2015 (II rocznik) i opracowanie ich wyników w skali staninowej,
rozpoczęcie i prowadzenie zajęć w r. szk. 2014/2015 w klasie IV w II roczniku i kontynuacja
zajęć w klasie V z I rocznika,