Page 17 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 17

 wstępna ocena programu przez ich potencjalnych użytkowników poprzez badania
         kwestionariuszowe na próbie 100 nauczycieli kształcących w 4 przedmiotach (metodą CATI),

    recenzja programu,

    naniesienie ewentualnych poprawek do IPNI po badaniu nauczycieli i recenzjach.
    3. Przygotowanie szkół i nauczycieli do wdrożenia IPNI (X.2012 r.-V.2013 r.)
     zakup wyposażenia techniczno-dydaktycznego do prowadzenia eksperymentów (laptopów

         i interfejsów z oprogramowaniem),
     zakup materiałów koniecznych do przeprowadzenia eksperymentów (np. czujników

         pomiarowych),
     seminarium dla dyrektorów szkół podstawowych,
     przeszkolenie nauczycieli biorących udział w projekcie w zakresie obsługi zakupionego ww.

         wyposażenia (2-dniowe warsztaty wyjazdowe),
     przeszkolenie nauczycieli - uczestników projektu, celem przygotowania ich do prowadzenia zajęć

         w oparciu o IPNI, wykorzystaniem metod aktywizujących. Wypracowane zostały również
         scenariusze zajęć.
         W ramach realizacji projektu zorganizowano seminarium dla dyrektorów w Radomiu 23-
24.02.2013 r.). Odbyły się również szkolenia z zakresie obsługi zakupionego wyposażenia (Ostrowiec
Św., 12-14.04.2013 r., 19-21.04.2013 r.).
         Celem szkoleń dla nauczycieli było przygotowanie do prowadzenia zajęć w oparciu o IPNI, w
tym z wykorzystaniem metody projektów (MP) i metody przewodniego tekstu (MPT), w ramach którego
wypracowano 300 scenariuszy zajęć (Miętne 24-27.05.2013 r., Starachowice 7-10.06.2013 r.).

W ramach tego etapu przeprowadzono trzy dodatkowe szkolenia:
 5.10.2013 r., Warszawa, hotel Ursynów
 marzec 2014, Ostrowiec Św., ul. Górna, SP nr 8

 18.10.2014 r., Warszawa, WYG International
    4. Wdrożenie IPNI (IX.2013 r.-VI.2015 r.)
     przeprowadzenie testów na wejściu wśród uczniów klas IV rozpoczynających IPNI w 2013/2014
         (I rocznik) i opracowanie wyników w skali staninowej (w testach punkt ciężkości położony na
         weryfikację umiejętności zastosowania wiedzy w praktyce),
     rozpoczęcie i prowadzenie zajęć w zrekrutowanych 50 szkołach, roku szkolnym 2013/2014
         wśród uczniów klasy IV,
     przeprowadzenie testów na zakończenie klasy IV wśród uczniów szkół podstawowych
         i opracowanie ich wyników w skali staninowej,
     przeprowadzenie testów na wejściu wśród kolejnych uczniów klas IV rozpoczynających IPNI
         w 2014/2015 (II rocznik) i opracowanie ich wyników w skali staninowej,
     rozpoczęcie i prowadzenie zajęć w r. szk. 2014/2015 w klasie IV w II roczniku i kontynuacja
         zajęć w klasie V z I rocznika,
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22