Page 13 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 13
3. Uczenie wytrwałości w wysiłku umysłowym, dociekliwości w stawianiu pytań i szukaniu
odpowiedzi.
4. Wdrażanie do właściwego planowania, organizacji i samodzielności pracy oraz
odpowiedzialności za jej wyniki.
5. Kształtowanie wyobraźni przestrzennej.
6. Rozwijanie umiejętności stosowania schematów, symboli, rysunków i wykresów w dziedzinie
techniki oraz w sytuacjach związanych z życiem codziennym.
7. Ukazywanie powiązań wiedzy zdobytej na zajęciach szkolnych z sytuacjami zachodzącymi w
życiu codziennym oraz innymi dziedzinami wiedzy.
8. Wdrażanie do stosowania doświadczenia i eksperymentu jako sposobu weryfikacji hipotez.
9. Wyrabianie nawyku sprawdzania, czy otrzymany wynik ma sens, korygowanie popełnionych
błędów.
10. Zapoznanie z zagadnieniami wykraczającymi poza program nauczania.
11. Przestrzeganie przepisów bhp podczas wykonywania eksperymentów, czyli wykształcenie
praktycznych umiejętności ucznia, które umożliwią mu bezpieczne funkcjonowanie w
środowisku.
12. Wyjaśnienie podstawowych pojęć i praw, które ułatwiają zrozumienie procesów zachodzących w
środowisku człowieka.
13. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i skłanianie do samodzielnego poznawania świata
przyrody ożywionej.
14. Kształtowanie w uczniach przekonania, że podstawą współczesnych nauk przyrodniczych jest
eksperyment, co powinno skłaniać ucznia do dokonywania obserwacji i formułowania trafnych
wniosków.
15. Poznawanie różnorodności świata i środowisk życia organizmów.
16. Kształtowanie zdrowego stylu życia.
17. Poznanie i zrozumienie podstawowych procesów życiowych organizmów.
18. Zrozumienie zasad funkcjonowania organizmu człowieka i kształtowanie zachowań
prozdrowotnych.
19. Doskonalenie umiejętności wyszukiwania potrzebnych informacji z różnych źródeł i zarządzanie
informacją (w tym rozważne i umiejętne korzystanie z mediów).
20. Zastosowanie wiedzy teoretycznej do projektowania i przeprowadzania eksperymentów.
21. Kształtowanie łatwości wypowiedzi, a przy tym omawianie efektów pracy zespołowej przez
stosowanie różnorodnych metod aktywnych i aktywizujących.
22. Angażowanie uczniów w projekt edukacyjny, mający na celu rozwiązanie konkretnego problemu
w sposób twórczy, z zastosowaniem różnorodnych metod pracy oraz przyjmowanie
odpowiedzialności za ich przebieg i wyniki.
23. Wyrabianie umiejętności prezentowania efektów własnej pracy.