Page 14 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 14

24. Kształtowanie umiejętności skutecznego komunikowania się, czyli umiejętność współpracy w
         grupie oraz poczucia odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych (uczniowie wspólnie
         pokonują trudności, wspólnie podejmują decyzje).

 25. Umiejętność zajmowania stanowiska w dyskusji i wyrabianie własnej opinii.
 26. Organizowanie pracy własnej i innych, opanowanie technik i narzędzi pracy.
 27. Bezpieczne posługiwanie się komputerem i jego oprogramowaniem; świadomość zagrożeń i

         ograniczeń związanych z korzystaniem z komputera i Internetu.
 28. Komunikowanie się za pomocą komputera i technologii informacyjno-komunikacyjnych.
 29. Wyszukiwanie i wykorzystywanie informacji z różnych źródeł; opracowywanie za pomocą

         komputera rysunków, motywów, tekstów, animacji, prezentacji multimedialnych i danych
         liczbowych.
 30. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji z wykorzystaniem komputera.
 31. Wykorzystywanie komputera do wzbogacania wiadomości i umiejętności z różnych dziedzin,
         a także do rozwijania zainteresowań.
 32. Planowanie i realizacja praktycznych działań technicznych.
 33. Sprawne i bezpieczne posługiwanie się sprzętem technicznym.
 34. Rozwijanie umiejętności manualnych.

Rozwijanie kompetencji społecznych i kluczowych:
  1. Dobra organizacja pracy, wyrabianie systematyczności, pracowitości i wytrwałości.
  2. Kształtowanie właściwego nastawienia do podejmowania wysiłku intelektualnego oraz
         postawy dociekliwości.
  3. Rozwijanie umiejętności prowadzenia dyskusji, precyzyjnego formułowania wniosków,
         problemów i argumentowania.
  4. Rozwijanie umiejętności pracy w grupie.
  5. Przygotowanie ucznia do podejmowania samodzielnych decyzji.
  6. Przygotowanie ucznia do pokonywania stresu w różnych sytuacjach - sprawdzian, publiczne
         wystąpienia, autoprezentacja.
  7. Uświadamianie zagrożeń środowiska przyrodniczego.
  8. Rozwijanie umiejętności porozumiewania się i prezentacji.
  9. Rozwijanie umiejętności uczenia się.

Propozycje kryteriów oceny i metod sprawdzania osiągnięć ucznia:
  1. Obserwacja działań uczniów podczas lekcji i zajęć terenowych, wycieczek.
  2. Ocena efektów pracy z instrukcją, kartą pracy, przyrządami, np. mikroskop, kompas,
         kątomierz, interfejs, itp.
  3. Rozmowa z uczniem zamiast tradycyjnego odpytywania.
  4. Pisemne formy sprawdzania osiągnięć uczniów, np. testy, sprawdziany, kartkówki.
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19