Page 26 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 26
temat,
cele,
osoby realizujące projekt,
czas realizacji projektu,
zadania do wykonania dla poszczególnych osób, zespołów,
źródła informacji,
sposób podsumowania i prezentacji,
czas prezentacji,
kryteria oceny.
4. Plan projektu i harmonogram działań
Po ostatecznym wyborze tematu projektu i określeniu obszarów, które będą realizowane przez
poszczególne zespoły, uczniowie w swoich grupach pod kierunkiem nauczyciela określają szczegółowe
zadania do realizacji. W tym celu najlepiej opracować harmonogram działań zawierający, np.:
szczegółowe zadania,
osobę odpowiedzialną za realizację określonego działania,
formę realizacji,
czas prezentacji poszczególnych etapów pracy nad projektem,
czas i formę prezentacji końcowej.
5. Realizacja projektu
Realizacja projektu to czas, w którym uczniowie podejmują zaplanowane działania zgodne z wcześniej
przygotowanym harmonogramem. Do ich zadań będzie należało zbieranie, analizowanie i
selekcjonowanie informacji z różnych źródeł, a następnie wykorzystanie zdobytych wiadomości i
umiejętności w praktycznym działaniu.
6. Prezentacja projektu
Prezentacja jest ostatnim etapem realizacji projektu. Nie musi to być etap najważniejszy, warto jednak
podkreślić, że istotna jest przede wszystkim systematyczna praca w ciągu całego czasu przeznaczonego
na przygotowanie przedsięwzięcia oraz dobra atmosfera pracy w grupie. Ważne jest również ścisłe
określenie czasu wystąpienia. Zmobilizuje to bowiem uczniów do dokonania syntezy zebranych
informacji oraz pomoże w wybraniu najodpowiedniejszego sposobu pokazania swoich osiągnięć.
Formy prezentacji mogą być bardzo różne:
wystawa prac wykonanych przez dzieci,
inscenizacje,
gry dydaktyczne,
foldery,
twórczość literacka.
Istotne jest również to, aby podczas prezentacji projektu wzięli udział wszyscy uczestnicy
zespołu. Należy zwrócić uwagę i pokierować ich pracą tak, aby przedstawiana tematyka miała widoczny