Page 249 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 249
elokomórkowych. poziomów hierarchicznej
budowy organizmów –
z, składniki łączenie w pary, układanie w
ki kolejności, mapa pojęciowa.
komórka, tkanka, Ćw. 5 – Nazywanie czynności
kład narządów, życiowych organizmów –
zmy
i rebusy.
. Ćw. 6 – Wskazywanie
zależności między
ożywionymi i nieożywionymi
składnikami krajobrazu –
praca z tekstem.
Ćw. 7 – Wyszukiwanie
zależności innych niż
pokarmowe między
ożywionymi składnikami –
praca z tekstem.
kujące życie na Ćw. 1 – Wskazywanie i Dla uczniów szczególnie
charakteryzowanie czynników
warunkujących życie na lądzie zainteresowanych:
– praca z tekstem źródłowym, - proponuje doświadczenie
potwierdzające wpływ
karty pracy. danego czynnika na życie
Ćw. 2 – Analizowanie na lądzie.
wpływu niektórych
czynników na życie na lądzie
– doświadczenia.*
ne organizmy lasu, Ćw. 1 – Łączenie wskazanych Dla uczniów szczególnie
wnego, organizmów z ekosystemem,
w którym żyją – praca z zainteresowanych:
tekstem źródłowym. - wyszukuje organizmy
Ćw. 2 – Klasyfikacja występujące we wszystkich
wskazanych gatunków
organizmów – praca w grupie trzech ekosystemach,
z wykorzystaniem różnych
- wykonuje album
organizmów z wybranego
ekosystemu (co najmniej