Page 246 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 246

zależność między     roku,                               pozorna wędrów
     wysokością                                                widnokręgiem w
     Słońca, długością   omawia co najmniej dwie cechy
     dnia                 pogody w poszczególnych porach      przyczyny zmian
     a temperaturą        roku: temperatura, rodzaj opadów,    poszczególnych
     powietrza
     w ciągu roku;**     wymienia co najmniej po trzy        zmiany długości
                          przykłady zmian zachodzących w       zmianą wysokoś
Uczeń:                    przyrodzie w poszczególnych          widnokręgiem.
1) rozpoznaje
                          porach roku,                       Pojęcia: równono
   w terenie             wykazuje zależność pomiędzy        jesienna, przesilen
   przyrodnicze                                              przesilenie zimow
   (nieożywione           położeniem Słońca nad
   i ożywione) oraz       widnokręgiem, a długością dnia i            4. Najbl
   antropogeniczne        temperaturą powietrza w ciągu
   składniki                                                  naturalne i antro
   krajobrazu             roku,                                składniki krajob
   i wskazuje            porównuje położenie Słońca nad
   zależności między    widnokręgiem oraz długość cienia w    ożywione i nieo
   nimi;                poszczególnych porach roku,            krajobrazu,
                         definiuje pojęcia: równonoc
                                                              zależności międ
                          wiosenna i jesienna, przesilenie     nieożywionymi
                                                               krajobrazu,
                          letnie, przesilenie zimowe.
                                                              zależności inne
                        Uczeń:                                 między ożywion
                         wymienia nieożywione składniki       krajobrazu,

                          krajobrazu,                         czynności życio
                         podaje co najmniej 5 ożywionych      organizmów,

                          składników krajobrazu,              wspólne cechy b
                                                               wszystkich orga
                         omawia co najmniej 5
                          antropogenicznych składników        hierarchiczna bu

                          krajobrazu,
                         wymienia co najmniej 6 czynności

                          życiowych organizmów,
                         rozróżnia organizmy

                          jednokomórkowe i
                          wielokomórkowe,

                         wymienia wszystkie poziomy
                          budowy organizmu zwierzęcego i
                          roślinnego,
   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251