Page 246 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 246
zależność między roku, pozorna wędrów
wysokością widnokręgiem w
Słońca, długością omawia co najmniej dwie cechy
dnia pogody w poszczególnych porach przyczyny zmian
a temperaturą roku: temperatura, rodzaj opadów, poszczególnych
powietrza
w ciągu roku;** wymienia co najmniej po trzy zmiany długości
przykłady zmian zachodzących w zmianą wysokoś
Uczeń: przyrodzie w poszczególnych widnokręgiem.
1) rozpoznaje
porach roku, Pojęcia: równono
w terenie wykazuje zależność pomiędzy jesienna, przesilen
przyrodnicze przesilenie zimow
(nieożywione położeniem Słońca nad
i ożywione) oraz widnokręgiem, a długością dnia i 4. Najbl
antropogeniczne temperaturą powietrza w ciągu
składniki naturalne i antro
krajobrazu roku, składniki krajob
i wskazuje porównuje położenie Słońca nad
zależności między widnokręgiem oraz długość cienia w ożywione i nieo
nimi; poszczególnych porach roku, krajobrazu,
definiuje pojęcia: równonoc
zależności międ
wiosenna i jesienna, przesilenie nieożywionymi
krajobrazu,
letnie, przesilenie zimowe.
zależności inne
Uczeń: między ożywion
wymienia nieożywione składniki krajobrazu,
krajobrazu, czynności życio
podaje co najmniej 5 ożywionych organizmów,
składników krajobrazu, wspólne cechy b
wszystkich orga
omawia co najmniej 5
antropogenicznych składników hierarchiczna bu
krajobrazu,
wymienia co najmniej 6 czynności
życiowych organizmów,
rozróżnia organizmy
jednokomórkowe i
wielokomórkowe,
wymienia wszystkie poziomy
budowy organizmu zwierzęcego i
roślinnego,