Page 243 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 243
doświadczenia, że powietrze
waży.
Ćw. 3 - Udowodnienie
istnienia ciśnienia
atmosferycznego –
doświadczenie, np. szklanka
wody i kartka papieru,
kartonik po soku lub ćw.
„dlaczego jajko wpadło do
butelki”.
Ćw. 4 – Wykonanie
wiatromierza wg instrukcji.
Ćw. 5 – Pomiar kierunku
wiatru za pomocą
wykonanego wcześniej
wiatromierza.
dy (temperatura Ćw. 1 – Analizowanie pojęcia Dla uczniów szczególnie
dy i ciśnienie pogoda – burza mózgów.*
kierunek i siła Ćw. 2 – Łączenie składników zainteresowanych:
pogody z przyrządami i
omiaru składników - wymienia wszystkie
jednostkami ich pomiaru - składniki pogody,
aru składników - podaje nazwy przyrządów
prezentacja multimedialna lub do pomiarów temperatury
pogody. (inne niż termometr),
pokaz. ciśnienia atmosferycznego
Ćw. 3 – Rozpoznawanie (inne niż barometr),
kierunków wiatru z prędkości i siły wiatru
wykorzystaniem róży (inne niż wiatromierz),
kierunków. wilgotności,
Ćw. 4 – Wypełnianie tabelki nasłonecznienia,
na podstawie analizy tekstu –
- podaje jednostki pomiaru
komunikatu IMiGW.* temperatury (inne niż oC),
ciśnienia atmosferycznego
(inne niż hPa ), siły wiatru
(inne niż m/s), wilgotności
powietrza, nasłonecznienia.