Page 239 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 239
właściwości do doświadczenie objaśniające
poszczególnych stanów objętość substancji w
poszczególnych stanach
skupienia.
skupienia.
ieczach i gazach. Ćw. 1 - Prezentowanie ruchu Dla uczniów szczególnie
a. drobin w cieczach i gazach –
doświadczenie, np. zainteresowanych:
- analizuje pojęcie osmozy
rozpuszczanie farby na przykładzie
doświadczeń, np. sól i
akwarelowej w szklance ogórek, sól i marchewka,
wody, rozpylanie w powietrzu rodzynki w wodzie
perfum, rozpuszczanie cukru kranowej i w wodzie
słonej,
w wodzie, rozpuszczanie
- wyszukuje negatywne
nadmanganianu potasu.*
skutki dyfuzji w przyrodzie
temperaturowa ciał Ćw. 1 – Prezentowanie Dla uczniów szczególnie
i gazów. rozszerzalności
zainteresowanych:
temperaturowej ciał stałych –
doświadczenie z metalową - projektuje i wykonuje
kulką lub metalowym prętem. doświadczenia na
Ćw. 2 – Wykonanie wg rozszerzalność
instrukcji doświadczenia temperaturową ciał stałych,
cieczy i gazów inne niż na
wykazującego rozszerzalność
temperaturową gazów – np. lekcji.
„butelka i balonik”, „kolorowa