Page 235 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 235

enia przyrodnicze i modelowanie

nia nasion i         Ćw. 1 – Obserwacja i           Dla uczniów szczególnie
 np. fasoli.
                     dokumentowanie wzrostu i       zainteresowanych:
                     rozwoju rośliny na przykład
                     fasoli – a) założenie hodowli  - przygotowanie

                     od nasienia, b) prowadzenie    prezentacji na temat
                                                    różnych typów owoców.
                     dziennika obserwacji.

osferyczne           Ćw. 1 – Przyporządkowanie      Dla uczniów szczególnie
w Polsce.
                     opisu zjawiska                 zainteresowanych:
                     atmosferycznego do zdjęć.
                     Ćw. 2 – Obserwacja             - wyszukuje informacje na

                     aktualnych zjawisk             temat zjawisk
                     atmosferycznych – lekcja w
                                                    atmosferycznych
                     terenie.*                      zachodzących w innych
                                                    rejonach świata.

 enia wody,          Ćw. 1 Przyporządkowywanie      Dla uczniów szczególnie
 ania, skraplania,
 pnięcia wody,       nazwy stanu skupienia wody     zainteresowanych:
wające na szybkość                                  - wyjaśnia, popierając
                     do rysunku i zaznaczanie na    przykładami, zjawisko
 zenia, skraplania,
 pnięcia (wartości   termometrze odpowiedniej       sublimacji i resublimacji,

                     temperatury dla danego stanu   - wymienia kolejno
                                                    wszystkie 5 etapów obiegu
                     skupienia.*
                     Ćw. 2 Podpisywanie             wody w przyrodzie,
                     procesów przemiany wody w      - proponuje doświadczenie,
                     określony stan skupienia.*     uzasadniające, że obieg
                     Ćw. 3 Obserwacja „obiegu
                     wody w garnku”.                wody w przyrodzie
                     Ćw. 4 Dopasowywanie nazw       pozwala zachować stałą jej
                     procesów do opisów zmian       ilość na Ziemi.
                     stanów skupienia wody.
   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240