Page 235 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 235
enia przyrodnicze i modelowanie
nia nasion i Ćw. 1 – Obserwacja i Dla uczniów szczególnie
np. fasoli.
dokumentowanie wzrostu i zainteresowanych:
rozwoju rośliny na przykład
fasoli – a) założenie hodowli - przygotowanie
od nasienia, b) prowadzenie prezentacji na temat
różnych typów owoców.
dziennika obserwacji.
osferyczne Ćw. 1 – Przyporządkowanie Dla uczniów szczególnie
w Polsce.
opisu zjawiska zainteresowanych:
atmosferycznego do zdjęć.
Ćw. 2 – Obserwacja - wyszukuje informacje na
aktualnych zjawisk temat zjawisk
atmosferycznych – lekcja w
atmosferycznych
terenie.* zachodzących w innych
rejonach świata.
enia wody, Ćw. 1 Przyporządkowywanie Dla uczniów szczególnie
ania, skraplania,
pnięcia wody, nazwy stanu skupienia wody zainteresowanych:
wające na szybkość - wyjaśnia, popierając
do rysunku i zaznaczanie na przykładami, zjawisko
zenia, skraplania,
pnięcia (wartości termometrze odpowiedniej sublimacji i resublimacji,
temperatury dla danego stanu - wymienia kolejno
wszystkie 5 etapów obiegu
skupienia.*
Ćw. 2 Podpisywanie wody w przyrodzie,
procesów przemiany wody w - proponuje doświadczenie,
określony stan skupienia.* uzasadniające, że obieg
Ćw. 3 Obserwacja „obiegu
wody w garnku”. wody w przyrodzie
Ćw. 4 Dopasowywanie nazw pozwala zachować stałą jej
procesów do opisów zmian ilość na Ziemi.
stanów skupienia wody.