Page 232 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 232
Uczeń: mianowaną mapy, Pojęcia: podziałka
oblicza odległość na mapie na liczbowa, skala m
6) wykonuje pomiary,
np. taśmą podstawie odległości rzeczywistej wysokość wzglę
mierniczą, szacuje wykorzystując skalę liczbową lub bezwzględna.
odległości mianowaną mapy.
i wysokości Uczeń:
wskazuje na rysunku pagórka
w terenie;** wysokość względną i
bezwzględną,
podaje jednostki wysokości
względnej i bezwzględnej,
zapisuje skrótem jednostki
wysokości względnej i
bezwzględnej,
szacuje odległości i wysokości w
terenie na podstawie podanej
wysokości wybranych obiektów ,
posługuje się taśmą mierniczą
przy określeniu odległości między
wybranymi obiektami.
Uczeń: Uczeń: elementy budow
7) rozróżnia w terenie elementy budow
wskazuje na rysunku wszystkie przykłady form
i na modelu formy elementy formy wypukłej
wypukłe i wklęsłe, (pagórka) i wklęsłej (kotlina, wypukłych w te
rysunek poziom
wskazuje takie dolina),
rozróżnia na modelu formy wklęsłych i wyp
formy na mapie
wklęsłe i wypukłe, Pojęcia: poziomic
poziomicowej;** wymienia co najmniej jedną formę poziomicowa,
wklęsłą i co najmniej 1 formę
wypukłą w terenie,
wskazuje w terenie formy wklęsłe
i wypukłe,
analizuje pojęcie poziomicy i
mapy poziomicowej,
rozróżnia formę wklęsłą i wypukłą