Page 232 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 232

Uczeń:                    mianowaną mapy,                    Pojęcia: podziałka
                         oblicza odległość na mapie na      liczbowa, skala m
6) wykonuje pomiary,
   np. taśmą              podstawie odległości rzeczywistej   wysokość wzglę
   mierniczą, szacuje     wykorzystując skalę liczbową lub     bezwzględna.
   odległości             mianowaną mapy.
   i wysokości          Uczeń:
                         wskazuje na rysunku pagórka
   w terenie;**           wysokość względną i
                          bezwzględną,

                         podaje jednostki wysokości
                          względnej i bezwzględnej,

                         zapisuje skrótem jednostki
                          wysokości względnej i
                          bezwzględnej,

                         szacuje odległości i wysokości w

                          terenie na podstawie podanej
                          wysokości wybranych obiektów ,

                         posługuje się taśmą mierniczą
                          przy określeniu odległości między

                          wybranymi obiektami.

Uczeń:                  Uczeń:                                elementy budow
7) rozróżnia w terenie                                        elementy budow
                         wskazuje na rysunku wszystkie       przykłady form
   i na modelu formy      elementy formy wypukłej
   wypukłe i wklęsłe,     (pagórka) i wklęsłej (kotlina,       wypukłych w te
                                                              rysunek poziom
   wskazuje takie         dolina),
                         rozróżnia na modelu formy            wklęsłych i wyp
   formy na mapie
                          wklęsłe i wypukłe,                 Pojęcia: poziomic
   poziomicowej;**       wymienia co najmniej jedną formę   poziomicowa,

                          wklęsłą i co najmniej 1 formę
                          wypukłą w terenie,
                         wskazuje w terenie formy wklęsłe
                          i wypukłe,
                         analizuje pojęcie poziomicy i

                          mapy poziomicowej,
                         rozróżnia formę wklęsłą i wypukłą
   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237