Page 229 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 229
asu, geograficznych za pomocą - podaje przykłady
nia kierunku
mocą kompasu, kompasu wg instrukcji. wykorzystania
nia kierunku Ćw. 2 – Samodzielne umiejętności wyznaczania
mocą gnomonu, kierunków geograficznych
erunków wyznaczanie kierunku dawniej i dziś.
za pomocą północy za pomocą kompasu i
aficznych, pozostałych kierunków
erunków głównych i pośrednich.
Ćw. 3 – Porównywanie
ąg, horyzont, dokładności wyznaczonych
kierunków geograficznych za
pomocą kompasu i innych
metod, np. cienia – lekcja w
terenie – praca w grupach.*
wka Słońca nad Ćw. 1 – Przyporządkowanie Dla uczniów szczególnie
w ciągu doby
definicji do odpowiednich zainteresowanych:
i zachód Słońca, - definiuje pojęcia: zenit,
a, dzień, noc, doba. ilustracji.
Ćw. 2 – Obserwowanie nadir.
długości cienia wybranego
obiektu, np. drzewa w różnych
porach dnia.*
ficzne główne i Ćw. 1 Orientowanie mapy za Dla uczniów szczególnie
apie, pomocą kompasu.
, planu (legenda, Ćw. 2 Ćwiczenia w zainteresowanych:
posługiwaniu się planem.*
na planie i mapie, Ćw. 3 Szkicowanie planu wg - rysuje plan wymarzonego
owania mapy (za
su i obiektów w podanych wskazówek. przez siebie miasta,
Ćw. 4 Rozpoznawanie zaznaczając co najmniej 15
rodzajów map – praca z znaków graficznych
stosowanych na planach,
- przygotowuje legendę