Page 233 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 233

a liniowa, skala  Ćw. 3 - Obliczanie odległości  odległości rzeczywistej i
mianowana.          na mapie na podstawie          odległości na mapie.
                    podanej skali liczbowej lub
                    mianowanej.

 ędna i             Ćw. 1 Podpisywanie na

wy pagórka,         schematycznym rysunku
wy kotliny,         pagórka wysokości względnej
                    i bezwzględnej.
  wklęsłych i       Ćw. 2 Odczytywanie z
erenie,             rysunku wysokości
micowy form         bezwzględnej oraz względnej
 pukłych.           pagórka.
 ca, mapa           Ćw. 3 Szacowanie wysokości
                    pagórka w terenie.*
                    Ćw. 4 Wyszukiwanie na
                    mapie topograficznej punktów
                    wysokościowych i
                    zapisywanie ich wysokości z
                    uwzględnieniem jednostki.

                    Ćw. 1 Wskazywanie              Dla uczniów szczególnie
                    elementów budowy pagórka i
                                                   zainteresowanych:
                    kotliny.                       - wykonuje model formy
                    Ćw. 2 Rozpoznawanie form       wklęsłej i wypukłej i
                    wklęsłych i wypukłych na
                                                   zaznacza na nim
                    mapie poziomicowej.*
                                                   poziomice,

                                                   - wykonuje rysunek
                                                   pagórka lub kotliny na

                                                   podstawie rysunku

                                                   poziomicowego.
   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238