Page 233 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 233
a liniowa, skala Ćw. 3 - Obliczanie odległości odległości rzeczywistej i
mianowana. na mapie na podstawie odległości na mapie.
podanej skali liczbowej lub
mianowanej.
ędna i Ćw. 1 Podpisywanie na
wy pagórka, schematycznym rysunku
wy kotliny, pagórka wysokości względnej
i bezwzględnej.
wklęsłych i Ćw. 2 Odczytywanie z
erenie, rysunku wysokości
micowy form bezwzględnej oraz względnej
pukłych. pagórka.
ca, mapa Ćw. 3 Szacowanie wysokości
pagórka w terenie.*
Ćw. 4 Wyszukiwanie na
mapie topograficznej punktów
wysokościowych i
zapisywanie ich wysokości z
uwzględnieniem jednostki.
Ćw. 1 Wskazywanie Dla uczniów szczególnie
elementów budowy pagórka i
zainteresowanych:
kotliny. - wykonuje model formy
Ćw. 2 Rozpoznawanie form wklęsłej i wypukłej i
wklęsłych i wypukłych na
zaznacza na nim
mapie poziomicowej.*
poziomice,
- wykonuje rysunek
pagórka lub kotliny na
podstawie rysunku
poziomicowego.