Page 230 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 230

Uczeń:                   umieszczone na mapie przy             rodzaje map.
                         pomocy legendy mapy,                 Pojęcia: mapa, le
4) identyfikuje na      podaje i rozróżnia znaki             punktowe, znaki p
                         powierzchniowe i punktowe            znaki liniowe, ma
   planie i mapie        stosowane na mapach i planach,       mapa turystyczna
                        wymienia co najmniej trzy rodzaje
   topograficznej        mapy,                                 orientowanie ma
                        analizuje pojęcia: mapa, legenda      obiektów w najb
   miejsce obserwacji    mapy, znaki punktowe, znaki
                         powierzchniowe, znaki liniowe,        wykorzystanie p
   i obiekty             mapa topograficzna, mapa              do określania od
   w najbliższym         turystyczna, plan miasta.             rzeczywistej,
   otoczeniu, określa  Uczeń:
                        wskazuje na mapie miejsce             posługiwanie się
   wzajemne              obserwacji,                           linijką do określ
   położenie obiektów   wymienia co najmniej 5 obiektów       mapie,
                         w terenie, za pomocą których
   na planie, mapie      może zorientować mapę lub plan,       wykorzystanie s
                        orientuje mapę według instrukcji.     mianowanej do
   topograficznej                                              odległości rzecz
                       Uczeń:                                  odległości na ma
   i w terenie;**       oblicza rzeczywistą długość trasy
Uczeń:
5) posługuje się         składającej się z jednego lub kilku
                         odcinków posługując się
   podziałką liniową     kroczkiem lub linijką i podziałką
   do określania         liniową,
   odległości,          analizuje pojęcie podziałki
   porównuje             liniowej,
   odległość na mapie   oblicza odległość rzeczywistą na
   z odległością         podstawie odległości na mapie
   rzeczywistą           wykorzystując skalę liczbową lub

   w terenie;**
   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235