Page 234 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 234
na podstawie analizy rysunku
poziomicowego.
3. Obserwacje, doświadcze
Uczeń: Uczeń:
1) obserwuje
wymienia 4 etapy kiełkowania etapy kiełkowan
wszystkie fazy
rozwoju rośliny, nasion, rozwoju rośliny
dokumentuje obserwuje i dokumentuje dalsze
fazy rozwoju rośliny (rozwój liści,
obserwacje;
kwiatów i owoców),
Uczeń: Uczeń:
2) obserwuje
wymienia co najmniej 5 zjawisk zjawiska atmo
i nazywa zjawiska
atmosferycznych występujących w występujące w
atmosferyczne
zachodzące Polsce.
w Polsce;
Uczeń: Uczeń: trzy stany skupie
3) obserwuje wymienia wszystkie trzy stany zjawisko parowa
i rozróżnia stany topnienia i krzep
skupienia wody,
skupienia wody, podaje po jednym przykładzie czynniki wpływ
bada stanu skupienia wody w parowania,
doświadczalnie
przyrodzie, temperatura wrz
zjawiska: topnienia i krzep
nazywa zjawiska przechodzenia
parowania, wody w poszczególne stany jej progowe).
skraplania, skupienia,
bada doświadczalnie zjawisko
topnienia
parowania, skraplania, topnienia i
i zamarzania krzepnięcia,
(krzepnięcia)
podaje co najmniej jeden czynnik
wody;** wpływający na szybkość
parowania,
podaje progowe temperatury
parowania, skraplania, topnienia i