Page 238 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 238
Uczeń: substancji ze względu na ruch drobin w ci
7) podaje przykłady budowę drobinową w Pojęcia: dyfuzja
poszczególnych stanach
ruchu drobin
w gazach i skupienia,
cieczach (dyfuzja) objaśnia na modelu drobinowym
oraz przedstawia te
zjawiska na gazów właściwość ściśliwości
modelu lub gazów,
schematycznym
rysunku; podaje co najmniej po dwa
przykłady wykorzystania w
życiu codziennym właściwości
cieczy i ciał stałych ze względu
na kształt oraz ściśliwości
gazów.
Uczeń:
porównuje ruch drobin w cieczach
i gazach,
przedstawia zjawisko ruchu drobin
na modelu lub schematycznym
rysunku,
podaje co najmniej jeden przykład
ruchu drobin w cieczach i gazach,
analizuje pojęcie dyfuzji.
Uczeń: Uczeń: rozszerzalność t
stałych, cieczy i
8) obserwuje proste opisuje na podstawie obserwacji
doświadczenia zachowanie się ciał stałych (np.
wykazujące metalowej kulki przechodzącej
rozszerzalność przez pierścień Gravesanda) pod
cieplną ciał stałych wpływem wzrostu temperatury,
oraz przeprowadza, wykonuje wg instrukcji proste
według instrukcji, doświadczenia wykazujące
doświadczenia rozszerzalność cieplną gazów i
wykazujące
rozszerzalność cieczy,
zapisuje spostrzeżenia i formułuje