Page 241 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 241

fontanna”.*
                   Ćw. 3 - Wykonanie wg
                   instrukcji doświadczenia
                   wykazującego rozszerzalność
                   temperaturową cieczy – np.
                   doświadczenie z denaturatem

                   lub innym zabarwionym

                   alkoholem.*

ępowania           Ćw. 1 – Wyszukiwanie         Dla uczniów szczególnie
 temperaturowej    przykładów występowania
                   rozszerzalności              zainteresowanych:
orzystania         temperaturowej ciał w życiu  - objaśnia, na czym polega
 temperaturowej    codziennym – burza
dziennym,          mózgów.*                     anomalne zachowanie
metru rtęciowego.  Ćw. 2 – Prezentowanie        wody w porównaniu z
                   przykładów występowania
                                                innymi cieczami,
                   rozszerzalności
                   temperaturowej ciał w życiu  - wyszukuje informacje na
                   codziennym- film, zdjęcia.   temat różnic pomiędzy
                   Ćw. 3 – Wykonanie            rozszerzalnością gazów i
                   doświadczenia wykorzystania
                   rozszerzalności              cieczy.
                   temperaturowej gazów i
                   doświadczenie z piłeczką
                   pingpongową.
                   Ćw. 4 – Prezentowanie
                   działania termometru
                   rtęciowego – pokaz.

feryczne,          Ćw. 1 – Udowodnienie         Dla uczniów szczególnie
                   istnienia powietrza –
                   doświadczenie np. ze         zainteresowanych:
                   strzykawką lub z butelką     - wskazuje sytuację z życia
                   zanurzoną pod wodą.*         codziennego, która
                   Ćw. 2 – Przeprowadzenie      dowodzi istnienia ciśnienia

                                                atmosferycznego.
   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246