Page 241 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 241
fontanna”.*
Ćw. 3 - Wykonanie wg
instrukcji doświadczenia
wykazującego rozszerzalność
temperaturową cieczy – np.
doświadczenie z denaturatem
lub innym zabarwionym
alkoholem.*
ępowania Ćw. 1 – Wyszukiwanie Dla uczniów szczególnie
temperaturowej przykładów występowania
rozszerzalności zainteresowanych:
orzystania temperaturowej ciał w życiu - objaśnia, na czym polega
temperaturowej codziennym – burza
dziennym, mózgów.* anomalne zachowanie
metru rtęciowego. Ćw. 2 – Prezentowanie wody w porównaniu z
przykładów występowania
innymi cieczami,
rozszerzalności
temperaturowej ciał w życiu - wyszukuje informacje na
codziennym- film, zdjęcia. temat różnic pomiędzy
Ćw. 3 – Wykonanie rozszerzalnością gazów i
doświadczenia wykorzystania
rozszerzalności cieczy.
temperaturowej gazów i
doświadczenie z piłeczką
pingpongową.
Ćw. 4 – Prezentowanie
działania termometru
rtęciowego – pokaz.
feryczne, Ćw. 1 – Udowodnienie Dla uczniów szczególnie
istnienia powietrza –
doświadczenie np. ze zainteresowanych:
strzykawką lub z butelką - wskazuje sytuację z życia
zanurzoną pod wodą.* codziennego, która
Ćw. 2 – Przeprowadzenie dowodzi istnienia ciśnienia
atmosferycznego.