Page 237 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 237
jmniejszy element Ćw. 1 – Projektowanie Dla uczniów szczególnie
ię,
owa cieczy, ciał modelu drobinowej budowy zainteresowanych:
cieczy, ciał stałych i gazów.* - projektuje model
. drobinowej budowy ciał
bezpostaciowych i
krystalicznych.
o substancja prosta, Ćw. 1 – Wykonanie modelu Dla uczniów szczególnie
czny jako cząsteczki kilku wybranych
ona. substancji, np. cząsteczki zainteresowanych:
- zapisuje za pomocą
ąsteczka, tlenu, wody, soli kuchennej,
zek chemiczny, symboli chemicznych
kwasu solnego, dwutlenku
węgla, tlenku węgla, nazwy poznanych
dwutlenku krzemu, węglanu
substancji.
wapnia.*
Ćw. 2 – Rozróżnianie na
schematach modeli atomu,
cząsteczek, substancji
prostych, substancji
złożonych.
enia ciał, Ćw. 1 - Prezentowanie Dla uczniów szczególnie
właściwości kształtu cieczy,
drobinowej na gazów i ciał stałych – zainteresowanych:
bstancji w doświadczenie, np. z - analizuje wpływ budowy
h stanach skupienia, naczyniami połączonymi i drobinowej na objętość
orzystania w życiu balonem.* substancji w
aściwości cieczy, Ćw. 1 – Przyporządkowanie poszczególnych stanach
łych. podanych określeń
skupienia,
- proponuje dowolne