Page 242 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 242

i ciśnienia             zapisuje spostrzeżenia i formułuje
atmosferycznego,        wnioski z doświadczeń w formie
buduje według
instrukcji prosty       notatki,
wiatromierz
i wykorzystuje go       buduje wg instrukcji prosty
w prowadzeniu
obserwacji;**           wiatromierz,
                        prowadzi przez tydzień

                        obserwacje za pomocą

                        zbudowanego przez siebie

                        wiatromierza,
                        zapisuje spostrzeżenia z

                        obserwacji w dzienniku pogody.

Uczeń:                 Uczeń:                                 składniki pogod
                        definiuje pojęcie pogody,             powietrza, opad
11) wymienia nazwy      wymienia co najmniej 4 składniki      atmosferyczne, k
     składników                                                wiatru),
                         pogody,
     pogody             omawia co najmniej 4 przyrządy       przyrządy do po
                                                               pogody,
     (temperatura        do pomiaru składników pogody,
                                                              jednostki pomia
     powietrza, opady   podaje jednostki pomiaru              pogody,
     i ciśnienie         temperatury powietrza (oC),
                         ciśnienia atmosferycznego (hPa),     prognozowanie
     atmosferyczne,      opadów (mm), prędkości wiatru
     kierunek i siła                                         Pojęcia: pogoda.
                         (m/s),
     wiatru) oraz
     przyrządów         proponuje co najmniej jeden
     służących do ich    argument za tym, że
                         prognozowanie pogody jest ważne
     pomiaru,            w życiu człowieka.

     podaje jednostki

     pomiaru

     temperatury
     i opadów

     stosowane

     w meteorologii;
   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247