Page 245 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 245
tury powietrza, Ćw. 1 – Odczytywanie Dla uczniów szczególnie
unku i siły wiatru,
w i osadów temperatury powietrza w zainteresowanych:
h, różnych miejscach (w tym - oblicza średnią
rzenia nieba, temperaturę dobową i
padów, samym czasie). amplitudę temperatury
ad prowadzenia Ćw. 2 - Odczytywanie
ody. dobowej,
temperatury powietrza w
ią, różnych porach dnia. - wyszukuje co najmniej
asie zimy, Ćw. 3 – „Zobacz wiatr” - jeden przykład zachowania
ny, doświadczenie z balonikiem. zwierząt pozwalający
Ćw. 4 Odczytywanie kierunku przewidywać pogodę,
wiatru za pomocą
- wyszukuje informacje,
wiatromierza. który rodzaj wiatru stwarza
Ćw. 5 –Przyporządkowywanie niebezpieczeństwo dla
opisu i nazwy opadów do człowieka (podaje siłę
odpowiedniego zdjęcia.
Ćw. 6 -Przyporządkowywanie wiatru w skali Beauforta) i
opisu i nazwy osadów wyjaśnia dlaczego.
atmosferycznych do
odpowiedniego zdjęcia.
Ćw. 7 –Przyporządkowywanie
opisu chmur do zdjęcia.
Ćw. 8 – Rozpoznawanie
rodzaju chmur i stopnia
zachmurzenia nieba w danym
dniu.
Ćw. 9 –Czytanie mapy
pogody.*
Ćw. 10 – Prowadzenie
kalendarza pogody.
Ćw. 1 – Rozpoznawanie pór
roku po rysunkach, zdjęciach
lub długości cienia.
Ćw. 2 – Porównywanie
położenia Słońca nad