Page 245 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 245

tury powietrza,     Ćw. 1 – Odczytywanie          Dla uczniów szczególnie
unku i siły wiatru,
w i osadów           temperatury powietrza w       zainteresowanych:
  h,                 różnych miejscach (w tym      - oblicza średnią
 rzenia nieba,                                     temperaturę dobową i
 padów,              samym czasie).                amplitudę temperatury
ad prowadzenia       Ćw. 2 - Odczytywanie
 ody.                                              dobowej,
                     temperatury powietrza w
 ią,                 różnych porach dnia.          - wyszukuje co najmniej
asie zimy,           Ćw. 3 – „Zobacz wiatr” -      jeden przykład zachowania
 ny,                 doświadczenie z balonikiem.   zwierząt pozwalający
                     Ćw. 4 Odczytywanie kierunku   przewidywać pogodę,
                     wiatru za pomocą
                                                   - wyszukuje informacje,
                     wiatromierza.                 który rodzaj wiatru stwarza
                     Ćw. 5 –Przyporządkowywanie    niebezpieczeństwo dla
                     opisu i nazwy opadów do       człowieka (podaje siłę
                     odpowiedniego zdjęcia.
                     Ćw. 6 -Przyporządkowywanie    wiatru w skali Beauforta) i
                     opisu i nazwy osadów          wyjaśnia dlaczego.

                     atmosferycznych do
                     odpowiedniego zdjęcia.
                     Ćw. 7 –Przyporządkowywanie
                     opisu chmur do zdjęcia.
                     Ćw. 8 – Rozpoznawanie

                     rodzaju chmur i stopnia

                     zachmurzenia nieba w danym

                     dniu.
                     Ćw. 9 –Czytanie mapy

                     pogody.*
                     Ćw. 10 – Prowadzenie

                     kalendarza pogody.

                     Ćw. 1 – Rozpoznawanie pór
                     roku po rysunkach, zdjęciach
                     lub długości cienia.
                     Ćw. 2 – Porównywanie
                     położenia Słońca nad
   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250