Page 225 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 225

a w poznawaniu    Ćw. 1 – Rozpoznawanie za      Dla uczniów szczególnie
                  pomocą zmysłów wskazanych
ika,              obiektów.                     zainteresowanych:
h znaczenie,      Ćw. 2 – Określanie cech
zeń.                                            - przeprowadza dowolne
                  przyrodnika na podstawie      doświadczenie
cja,              tekstu źródłowego.*
ipoteza, problem  Ćw. 3 – Ustalanie właściwej   z zaplanowaniem
kontrolna,        kolejności etapów             i wykonaniem czynności,
                  doświadczenia.                które pomagają

                                                w uzyskaniu odpowiedzi na

                                                problem badawczy.

                                                Zaproponuj i wykonaj
                                                dowolne doświadczenie.

wane podczas      Ćw. 1 - Wybór właściwego      Dla uczniów szczególnie
                  przyrządu do podanego opisu
omocą lupy,                                     zainteresowanych:
entowania         obserwacji.
nowych,           Ćw. 2 - Obserwacja obiektu    - wyszukuje informacje na
sowanie           przyrodniczego gołym okiem i  temat innych przyrządów,
                  przez lupę lub lornetkę.      które można wykorzystać
mikroskopu do     Ćw. 3 - Wykonanie preparatu
                  mikroskopowego według         podczas obserwacji
entowania
roskopowych.      instrukcji.*                  w terenie (obiekty w
                                                głębinach, obiekty
                                                odległe),

                                                - samodzielnie wykonuje

                                                prosty preparat

                                                mikroskopowy,
                                                - wyszukuje różnice
                                                między mikroskopem
                                                świetlnym i elektronowym.
   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230