Page 225 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 225
a w poznawaniu Ćw. 1 – Rozpoznawanie za Dla uczniów szczególnie
pomocą zmysłów wskazanych
ika, obiektów. zainteresowanych:
h znaczenie, Ćw. 2 – Określanie cech
zeń. - przeprowadza dowolne
przyrodnika na podstawie doświadczenie
cja, tekstu źródłowego.*
ipoteza, problem Ćw. 3 – Ustalanie właściwej z zaplanowaniem
kontrolna, kolejności etapów i wykonaniem czynności,
doświadczenia. które pomagają
w uzyskaniu odpowiedzi na
problem badawczy.
Zaproponuj i wykonaj
dowolne doświadczenie.
wane podczas Ćw. 1 - Wybór właściwego Dla uczniów szczególnie
przyrządu do podanego opisu
omocą lupy, zainteresowanych:
entowania obserwacji.
nowych, Ćw. 2 - Obserwacja obiektu - wyszukuje informacje na
sowanie przyrodniczego gołym okiem i temat innych przyrządów,
przez lupę lub lornetkę. które można wykorzystać
mikroskopu do Ćw. 3 - Wykonanie preparatu
mikroskopowego według podczas obserwacji
entowania
roskopowych. instrukcji.* w terenie (obiekty w
głębinach, obiekty
odległe),
- samodzielnie wykonuje
prosty preparat
mikroskopowy,
- wyszukuje różnice
między mikroskopem
świetlnym i elektronowym.