Page 224 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 224
w ciągu dnia; Uczeń: zmysły i ich rola
Uczeń: wymienia zmysły i narządy przyrody,
6) nazywa zmysły
zmysłów człowieka (wzrok, słuch cechy przyrodni
człowieka i równowaga, węch, dotyk), obserwacje i ich
i wyjaśnia ich rolę omawia rolę wszystkich zmysłów etapy doświadcz
w poznawaniu w poznawaniu świata,
przyrody, stosuje Pojęcia: obserwac
zasady wskazuje co najmniej cztery cechy doświadczenie, hi
bezpieczeństwa badawczy, próba k
podczas obserwacji przyrodnika, eksperyment.
przyrodniczych; określa rolę obserwacji
przyrządy stosow
Uczeń: w poznawaniu przyrody, obserwacji,
7) podaje przykłady omawia wszystkie pięć etapów
obserwuje za po
przyrządów doświadczenia, sposoby dokume
ułatwiających
obserwację przedstawia podstawowe zasady obserwacji teren
przyrody (lupa, budowa i zastos
mikroskop, bezpiecznego zachowania podczas
lornetka), opisuje obserwacji i doświadczeń. mikroskopu,
ich zastosowanie, Uczeń: przygotowanie m
posługuje się nimi
podczas podaje co najmniej dwie nazwy obserwacji,
prowadzonych przyrządów służących do sposoby dokume
obserwacji;**
prowadzenia obserwacji w terenie, obserwacji mikr
przeprowadza obserwację za
pomocą lupy lub lornetki,
wymienia co najmniej trzy
przykłady obiektów, które można
obserwować za pomocą
wskazanych przyrządów,
planuje obserwację dowolnego
obiektu lub organizmu w terenie,
podaje co najmniej pięć
przykładów obiektów, które
można obserwować za pomocą
mikroskopu,
wymienia optyczne i mechaniczne
części mikroskopu,
ustala cztery zasady
mikroskopowania,