Page 224 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 224

w ciągu dnia;        Uczeń:                                zmysły i ich rola
Uczeń:                   wymienia zmysły i narządy            przyrody,
6) nazywa zmysły
                          zmysłów człowieka (wzrok, słuch     cechy przyrodni
   człowieka              i równowaga, węch, dotyk),          obserwacje i ich
   i wyjaśnia ich rolę   omawia rolę wszystkich zmysłów      etapy doświadcz
   w poznawaniu           w poznawaniu świata,
   przyrody, stosuje                                         Pojęcia: obserwac
   zasady                wskazuje co najmniej cztery cechy  doświadczenie, hi
   bezpieczeństwa                                            badawczy, próba k
   podczas obserwacji     przyrodnika,                       eksperyment.
   przyrodniczych;       określa rolę obserwacji
                                                              przyrządy stosow
Uczeń:                    w poznawaniu przyrody,               obserwacji,
7) podaje przykłady      omawia wszystkie pięć etapów
                                                              obserwuje za po
   przyrządów             doświadczenia,                      sposoby dokume
   ułatwiających
   obserwację            przedstawia podstawowe zasady        obserwacji teren
   przyrody (lupa,                                            budowa i zastos
   mikroskop,             bezpiecznego zachowania podczas
   lornetka), opisuje     obserwacji i doświadczeń.            mikroskopu,
   ich zastosowanie,    Uczeń:                                przygotowanie m
   posługuje się nimi
   podczas               podaje co najmniej dwie nazwy        obserwacji,
   prowadzonych           przyrządów służących do             sposoby dokume
   obserwacji;**
                          prowadzenia obserwacji w terenie,    obserwacji mikr
                         przeprowadza obserwację za

                          pomocą lupy lub lornetki,

                         wymienia co najmniej trzy
                          przykłady obiektów, które można
                          obserwować za pomocą
                          wskazanych przyrządów,

                         planuje obserwację dowolnego

                          obiektu lub organizmu w terenie,
                         podaje co najmniej pięć

                          przykładów obiektów, które
                          można obserwować za pomocą

                          mikroskopu,

                         wymienia optyczne i mechaniczne
                          części mikroskopu,

                         ustala cztery zasady

                          mikroskopowania,
   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229