Page 228 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 228

pomocą kompasu,       omawia budowę kompasu,               budowa kompa
gnomonu;**                                                  etapy wyznaczan
                      wyznacza kierunki geograficzne
                      za pomocą kompasu,                     północy za pom
                                                            etapy wyznaczan
                      omawia sposób wyznaczania
                      kierunków geograficznych za            północy za pom
                      pomocą gnomonu,                       wyznaczanie kie

                      prezentuje sposoby wyznaczania        geograficznych
                      kierunków geograficznych za            obiektów geogra
                      pomocą obiektów przyrodniczych,       wyznaczanie kie
                                                             pośrednich.
                      podaje przykłady praktycznego
                      zastosowania umiejętności            Pojęcia: widnokrą
                      wyznaczania kierunków                gnomon.

                      geograficznych,
                      porównuje dokładność

                      wyznaczania kierunków
                      geograficznych za pomocą
                      kompasu i pozostałych metod.

Uczeń:               Uczeń:                                 pozorna wędrów
2) obserwuje widomą   definiuje pojęcia: wschód i zachód   widnokręgiem w

   wędrówkę Słońca     Słońca, górowanie Słońca, dzień,    Pojęcia: wschód
   w ciągu doby,                                           górowanie Słońca
   miejsca wschodu,    noc, doba,
   górowania          omawia pozorną wędrówkę              kierunki geograf
   i zachodu                                                pośrednie na ma
   Słońca;**           Słońca nad widnokręgiem w ciągu
                                                            elementy mapy,
Uczeń:                 doby,                                tytuł, skala),
3) orientuje plan,    analizuje zmiany długości cienia
                                                            znaki graficzne
   mapę w terenie,     w ciągu dnia.                        sposoby oriento
   posługuje się     Uczeń:
   legendą;**                                               pomocą kompas
                      wskazuje kierunki geograficzne       terenie),
                       główne i pośrednie na mapie,

                      wymienia wszystkie czynności
                       niezbędne do zorientowania mapy
                       za pomocą kompasu,

                      orientuje mapę za pomocą

                       kompasu,

                      odczytuje znaki graficzne
   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233