Page 221 - książka gotowa + okładkastr1 i 4
P. 221

ształcenia,       Proponowane ćwiczenia           UWAGI
 pojęcia

moje otoczenie

iecznych zachowań  Ćw. 1 – Określenie swojego      Dla uczniów szczególnie
znia,
ezpiecznych        samopoczucia przy pomocy        zainteresowanych:
asie wolnym        emotikonów.*                    - definiuje pojęcie hałasu,
 mu,               Ćw. 2 – Pomiar natężenia        - podaje jednostkę.
ywnie wpływające   dźwięku w różnych sytuacjach
ie,
ywnie wpływające   i miejscach (w czasie lekcji,
ie,
 ujące dobrą       przerwy, na ulicy, na
ntaktach           zajęciach w-f, muzyki itp.).
h,                 Ćw. 3 – Ćwiczenie
wania hałasu na    oddechowe – relaksacyjne
                   (uczniowie wykonują proste
czucie, hałas,     ćwiczenia – wciągają

                   powietrze nosem,
                   wypuszczają przez usta i liczą

                   do 6.
                   Ćw. 4 - Uzasadnienie swojego

                   samopoczucia
                   (uczeń kończy zdanie:
                   - Czuję się bardzo dobrze,
                   ponieważ …
                   - Nie jest mi ani wesoło, ani
                   smutno, ponieważ …
                   - Czuję się źle, ponieważ …).
                   Ćw.5 – Wskazywanie
                   czynników pozytywnie i
                   negatywnie wpływających na

                   samopoczucie w szkole i w
                   domu – metaplan.*
   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226