Tytuł Przedszkolaki idą do szkoły
Autor Praca zbiorowa
Opis Gotowość szkolna dzieci rozpoczynających naukę szkolną stanowi współcześnie szeroko dyskutowany problem. Bodaj najbardziej znane są te dyskusje, które przybierają charakter kontrowersji społecznych, nierzadko przebiegające w sposób burzliwy i spektakularny.... Gotowość szkolna dzieci rozpoczynających naukę szkolną stanowi współcześnie szeroko dyskutowany problem. Bodaj najbardziej znane są te dyskusje, które przybierają charakter kontrowersji społecznych, nierzadko przebiegające w sposób burzliwy i spektakularny. Dojrzałość osobowościowa sześciolatków, sposób przygotowania dzieci do spełniania obowiązku szkolnego w przedszkolu, gotowość szkoły na przyjęcie dzieci sześcioletnich, zasadność ingerencji Państwa w decyzje rodziców o rozpoczęciu nauki szkolnej przez ich dziecko – to tylko niektóre przykłady społecznie dyskutowanych problemów. Niemniej zjawisko gotowości szkolnej stanowi istotny i wielokrotnie podejmowany przedmiot badań pedagogicznych, posiadający już bogaty dorobek i historię. Badawcza działalność pedagogów w tym zakresie wydaje się być nie tylko konsekwencją „czystej” ciekawości poznawczej, lecz jest również inspirowana potrzebami społecznymi i administracyjnymi – zwłaszcza projektowanymi i wdrażanymi reformami systemu oświaty. Wydaje się, że instytucje państwowe i samorządowe ze swej strony również zaangażowane są w poprawę funkcjonowania szkół i przedszkoli poprzez promocję projektów badawczych dotyczących szkolnictwa, mając na uwadze uzyskanie rzetelnej wiedzy, służącej optymalizacji prowadzonej przez nie polityki oświatowej.
Numer konkursu 3/POKL/3.3.2/09
Numer projektu POKL.03.03.02-00-022/09-00
Nazwa projektu Nauczyciel przyszłości
Beneficjent (nazwa) Wyższa Szkoła Nauk Społecznych i Technicznych w Radomiu
Lokalizacja beneficjenta (miasto) Radom
Słowa kluczowe przedszkolaki, gotowość szkolna, diagnoza, przedszkole