Tytuł Kształtowanie kompetencji kluczowych w nauczaniu matematyki
Autor Joanna Samsel-Opalla
Opis Matematyka jest jedną z podstawowych nauk ścisłych, której stan wiedzy jest obecnie intensywnie rozbudowywany. Wiąże się to z jednej strony z oczywistą potrzebą lepszego zrozumienia i chęcią pogłębienia samej wiedzy teoretycznej, a z drugiej z koniecznością... Matematyka jest jedną z podstawowych nauk ścisłych, której stan wiedzy jest obecnie intensywnie rozbudowywany. Wiąże się to z jednej strony z oczywistą potrzebą lepszego zrozumienia i chęcią pogłębienia samej wiedzy teoretycznej, a z drugiej z koniecznością tworzenia nowych abstrakcyjnych modeli matematycznych, pozwalających lepiej zrozumieć i szczegółowiej opisywać otaczający nas świat. Matematyka jest obecnie jedną z tych dyscyplin naukowych, które znacząco stymulują rozwój osiągnięć ludzkości. Jej wciąż doskonalone narzędzia pozwalają w coraz to precyzyjniejszy sposób interpretować oraz opisywać przeróżne zjawiska przyrodnicze, a jednocześnie rozwiązywać rozmaite problemy pochodzące z innych nauk, takich jak fizyka, medycyna, ekonomia, technika.
Numer konkursu 1/POKL/3.3.4/2008
Numer projektu POKL.03.03.04-00-124/08-00
Nazwa projektu Partnerzy w nauce
Beneficjent (nazwa) Uniwersytet Śląski w Katowicach
Lokalizacja beneficjenta (miasto) Katowice
Słowa kluczowe kompetencje kluczowe, matematyka