Tytuł Strategia kształcenia wyprzedzajacego
Redaktor Stanisław Dylak
Opis Strategia kształcenia wyprzedzającego składa się z czterech etapów. Pierwszym jest aktywacja. Uczniowie przystępując do realizacji określonego zagadnienia, aktywują swoją wiedzę bazową – posługując się wyobrażeniami, obrazami rzeczy, zgodnie z tym, jak one... Strategia kształcenia wyprzedzającego składa się z czterech etapów. Pierwszym jest aktywacja. Uczniowie przystępując do realizacji określonego zagadnienia, aktywują swoją wiedzę bazową – posługując się wyobrażeniami, obrazami rzeczy, zgodnie z tym, jak one jawią się im w życiu codziennym. Drugi etap strategii to przetwarzanie. Odbywa się już pod wpływem określonych przez nauczyciela zadań dydaktycznych, ale bez jego bezpośredniej kontroli. Uczniowie rozwiązują zadania oraz tworzą materiał, prezentując go w przestrzeni cyfrowej. Trzecim etapem jest systematyzacja, realizowana na lekcji. Uczniowie przychodzą na lekcje po wstępnym opracowaniu materiału oraz realizacji sprawdzianu. Nauczyciel uzupełnia, interpretuje, systematyzuje, odpowiada na pytania. Ostatnim etapem jest ocena i ewaluacja. Tutaj uczniowie orzekają o swojej pracy i osiągnięciach. W ramach projektu utworzono również platformę, która jest umieszczona w sieci pod adresem http://kolegium-przyrodnicze.ofek.pl/
Numer konkursu 4/POKL/2009
Numer projektu POKL.03.03.04-00-019/10-00
Nazwa projektu Kolegium Śniadeckich - innowacyjny program nauczania przedmiotów przyrodniczych
Strona www projektu http://www.kolegiumsniadeckich.pl/
Beneficjent (nazwa) Ogólnopolska Fundacja Edukacji Komputerowej we Wrocławiu
Lokalizacja beneficjenta (miasto) Poznań
Słowa kluczowe metodyka, kształcenie wyprzedzające, scenariusze