Tytuł Ruch – nieodłączną częścią myślenia i uczenia się. Innowacyjny program edukacyjny z wykorzystaniem metody pedagogiki cyrku
Autor Praca zbiorowa
Opis Pedagogika jest nauką niezmiennie poszukującą skutecznych metod nauczania dzieci uczęszczających do szkoły, mając na uwadze ich możliwości fizyczne, intelektualne, emocjonalne. Pedagogika cyrku, po którą sięgnęliśmy w opracowanym przez zespół nauczycieli... Pedagogika jest nauką niezmiennie poszukującą skutecznych metod nauczania dzieci uczęszczających do szkoły, mając na uwadze ich możliwości fizyczne, intelektualne, emocjonalne. Pedagogika cyrku, po którą sięgnęliśmy w opracowanym przez zespół nauczycieli poniższym programie nauczania, jest taką metodą. O wyborze tej metody przekonały nas potwierdzone naukowo korzyści, jakie ona niesie dla czterech sfer rozwojowych dziecka: poznawczej, umiejętności społecznych, kształtowania postaw i systemu wartości, a także dla rozwoju fizycznego. Metodę opisujemy w Materiałach pomocniczych do realizacji programu. Jak możemy tam przeczytać, umiejętności nabywane poprzez aktywności cyrkowe są niezmiernie przydatne dla w swoim założeniu ma wzbogacić ofertę programową szkoły w odniesieniu do zajęć wychowania fizycznego do wyboru, uwzględniając jednocześnie zróżnicowany poziom sprawności fizycznej uczniów. W dużej mierze treści, które zawiera, są dostępne dla tej grupy dzieci, która z powodów zdrowotnych nie uczestniczy w tradycyjnych lekcjach wychowania fizycznego. Jest zatem adresowany do nauczycieli, a uczniowie są nim objęci. Z tego względu stanowi program innowacyjny i pionierski w Polsce.
Numer konkursu 2/POKL/3.3.4/09
Numer projektu POKL.03.03.04-00-027/09-00
Nazwa projektu Ruch - nieodłączną częścia myślenia i uczenia się. Innowacyjny program edukacyjny z wykorzystaniem metody pedagogiki cyrku
Beneficjent (nazwa) Gmina Miasta Lublin - Szkoła Podstawowa nr 32 w Lublinie
Lokalizacja beneficjenta (miasto) Lublin
Słowa kluczowe ruch, myślenie, program innowacyjny, pedagogika cyrku