Tytuł Raport końcowy „Komputerowy Świat Wiedzy - innowacyjny program nauczania informatyki dla uczniów szkoły podstawowej z klas I-III o różnym stopniu uszkodzenia wzroku
Autor Praca zbiorowa
Opis Kształcenie uczniów z dysfunkcją wzroku wymaga zastosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy w celu zapewnienia optymalnych warunków nabywania wiedzy i umiejętności. Tak rozumiany proces kształcenia uwzględnia możliwości i potrzeby niepełnosprawnych dzieci.... Kształcenie uczniów z dysfunkcją wzroku wymaga zastosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy w celu zapewnienia optymalnych warunków nabywania wiedzy i umiejętności. Tak rozumiany proces kształcenia uwzględnia możliwości i potrzeby niepełnosprawnych dzieci. Dostosowanie metod, form i środków nauczania niezbędne jest także w zakresie edukacji informatycznej włączonej do pierwszego Etapu edukacyjnego (klasy I–III). Wyposażenie komputera w specjalne oprogramowanie i środki techniczne oraz rozwijanie u dzieci z dysfunkcją wzroku odpowiednich zdolności umożliwi im wykorzystanie go w nauce i zabawie. W zakresie działań kompensacyjnych z uczniem niepełnosprawnym komputer wyposażony w specjalne oprzyrządowanie pozwala uczniom czytać, pisać, rysować, wykonywać obliczenia, korzystać z programów alternatywnej komunikacji. Grafika komputerowa daje możliwość łatwego sterowania eksponowanymi treściami odwzorowującymi poznawany obiekt lub jego fragmenty.
Numer konkursu 2/POKL/3.3.4/09
Numer projektu POKL.03.03.04-00-037/09-00
Nazwa projektu "Komputerowy Świat Wiedzy"
Beneficjent (nazwa) Gmina Miasto Lublin/ Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej im.
Lokalizacja beneficjenta (miasto) Lublin
Słowa kluczowe raport, ewaluacja, badanie