Tytuł Gimnastykując ciało - innowacyjny program nauczania dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Autor Małgorzata Sobura, Stanisława Stus
Opis Praca w klasie integracyjnej jest nie lada wyzwaniem dla uczących w niej nauczycieli, którzy muszą tak zorganizować pracę, aby każdy uczeń pracował zgodnie z własnymi potrzebami i na miarę własnych możliwości. W dzisiejszej szkole w niewielkim stopniu zwraca się... Praca w klasie integracyjnej jest nie lada wyzwaniem dla uczących w niej nauczycieli, którzy muszą tak zorganizować pracę, aby każdy uczeń pracował zgodnie z własnymi potrzebami i na miarę własnych możliwości. W dzisiejszej szkole w niewielkim stopniu zwraca się uwagę na stan sprawności motorycznej dziecka, na fakt, że to „ruch” jest centrum procesów uczenia się, że właśnie z układem ruchowym i jego kontrolą związany jest rozwój mowy, umiejętności szkolnych oraz zachowania się. Przy ocenie poziomu funkcjonowania ucznia bardzo często bagatelizuje się stan sprawności sensomotorycznej, często zamieszcza się jedno czy dwa nic nie mówiące zadania na ten temat. Dlatego też zgodnie z ideą projektu „ Gimnastykując ciało- usprawniasz umysł” celem programu jest wprowadzenie zmian w programach nauczania kształcenia zintegrowanego oraz w organizacji pracy w klasie integracyjnej tak, aby uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych mieli szansę na wyrównywanie deficytów rozwojowych, a każdy uczeń w klasie nabywał umiejętności szkolne i społeczne zgodnie ze swoimi potrzebami i na miarę swoich możliwości.
Numer konkursu 2/POKL/3.3.4/09
Numer projektu POKL.03.03.04-00-052/09-00
Nazwa projektu "Gimnastykując ciało - usprawniasz umysł"
Beneficjent (nazwa) Niepubliczną Placówką Doskonalenia Nauczycieli „ABAKUS” -Ruda Śląska
Lokalizacja beneficjenta (miasto) Ruda Śląska
Słowa kluczowe SPE, specjalne potrzeby edukacyjne, program nauczania, wychowanie fizyczne, szkoła podstawowa