Tytuł
Innowacyjny program nauczania część I i II
Autor
M. Belcarz, M. Szot, A. Serafin, M. Mizera
Opis
Podczas długoletniej pracy pedagogicznej i terapeutycznej z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, można zauważyć jak duże znaczenie dla jego funkcjonowania i rozwoju mają różnorodne zajęcia wspomagające rozwój.
W związku z tym należy stwarzać okazje,...
Podczas długoletniej pracy pedagogicznej i terapeutycznej z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, można zauważyć jak duże znaczenie dla jego funkcjonowania i rozwoju mają różnorodne zajęcia wspomagające rozwój.
W związku z tym należy stwarzać okazje, aby uczniowie w sposób naturalny byli stymulowani do działania. W szkole uczą się dzieci zdrowe, w normie intelektualnej, jak również upośledzone, z zaburzeniami mowy, dzieci niesłyszące, z porażeniem mózgowym,
z hiperaktywnością, nadpobudliwością emocjonalną, z problemami koncentracji uwagi, obniżonym poziomem koordynacji wzrokowo – ruchowej, zaburzeniami praksji, grafomotoryki oraz z dysleksją. Ważnym elementem pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych jest realizacja programu zajęć wspomagających rozwój uczniów z deficytami. Poszukując nowych, atrakcyjnych i efektywnych metod pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, podjęto się skonstruowania innowacyjnego programu, wzbogaconego o nowe metody terapii, obejmującego wszystkie obszary psychoterapeutyczne (poznawczy, emocjonalno - motywacyjny, wzrokowo – słuchowo - językowy).
Numer konkursu
2/POKL/3.3.4/09
Numer projektu
POKL.03.03.04-00-001/09-00
Nazwa projektu
RÓWNY START - Innowacyjny Program Nauczania dzieci z deficytami w Gminie Stalowa Wola
Beneficjent (nazwa)
Gmina Stalowa Wola
Lokalizacja beneficjenta (miasto)
Stalowa Wola
Słowa kluczowe
SPE, specjalne potrzeby edukacyjne, program nauczania