Tytuł Przez świat filmu do swojego świata
Autor Agnieszka Jedlińska-Kawska, Joanna Dłuska
Opis Prezentowane karty ćwiczeń powstały podczas realizacji zajęć z kinoterapii przeprowadzanych w ramach projektu „Bliżej świata – od konkretu do abstrakcji” w klasie pierwszej liceum ogólnokształcącego. Kinoterapia jest podejściem wspierającym tradycyjną terapię... Prezentowane karty ćwiczeń powstały podczas realizacji zajęć z kinoterapii przeprowadzanych w ramach projektu „Bliżej świata – od konkretu do abstrakcji” w klasie pierwszej liceum ogólnokształcącego. Kinoterapia jest podejściem wspierającym tradycyjną terapię i polega na wykorzystywaniu wpływu filmu na odbiorców. Jest zaliczana do arteterapii. Ten rodzaj terapii skierowany jest do wszystkich osób, które mają trudności interpersonalne, poczucie inności, lęk czy depresję. Dzięki kinoterapii osoby z takimi problemami potrafią radzić sobie w nieoczekiwanych sytuacjach, ze stresem lub zrozumieć otaczający je świat i trudności życiowe. Zamierzeniem zajęć był właściwy odbiór dzieła filmowego, zrozumienie kontekstów literackich i filozoficznych, a także wykorzystywanie w myśleniu symboli i metafor z czym uczniowie niewidomi i słabo widzący mają często więcej problemów niż osoby pełnosprawne. Stąd proponowane zajęcia mają rozwijać uczniów, zarówno jeśli chodzi o samopoznanie, jak i umożliwić im lepszy kontakt z dziełami kultury. Kinoterapia, uczniowie niewidomi, uczniowie słabowidzacy, edukacja uczniów z dysfunkcja wzroku, zeszyt ćwiczeń do kino terapii, przez świat filmu do swojego świata.
Numer konkursu 2/POKL/3.3.4/09
Numer projektu POKL.03.03.04-00-013/09-00
Nazwa projektu Bliżej świata – „Od konkretu do abstrakcji"
Beneficjent (nazwa) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 1 dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej i Niewidomej
Lokalizacja beneficjenta (miasto) Bydgoszcz
Słowa kluczowe terapia, konkret, ćwiczenia, niewidomi, język polski